Succesiunea (moștenirea)

Reprezintă transmiterea patrimoniului unei persoane fizice decedate către una sau mai multe persoane în ființă.

Moștenirea poate fi legală (patrimoniul defunctului se transmite moștenitorilor săi legali, în ordinea stabilită prin lege) sau testamentară (patrimoniul defunctului se transmite către persoana desemnată de către acesta în temeiul unui testament).

Acte necesare

  • Anexa 24 (cerere de deschidere a succesiunii care se eliberează de către Primăria aferentă ultimului dimiciliu al defunctului);
  • certificatul de deces,
  • certificatele de naștere și de căsătorie ale defunctului,
  • certificatele de naștere și de căsătorie ale moștenitorilor (soț/soție, copii, părinți, frați, unchi, nepoți, etc.),
  • testament (dacă e cazul),
  • actele de identitate ale moștenitorilor,
  • acte de proprietate (acestea pot fi: contracte de vânzare-cumpărare încheiate cu persoane fizice sau juridice, contracte de donație / partaj / alipire / dezmembrare; certificate de moștenitor ; titluri de proprietate, etc.) ;
  • cadastru și intabulare (în cazul în care este deja întocmit, nefiind obligatoriu),
  • certificat fiscal pe numele defunctului, eliberat de Direcția de impozite si taxe locale – este valabil 30 de zile de la data emiterii,       
  • act de concesiune și adeverință de la cimitir/administrația cimitirelor (dacă este cazul),
  • adeverință cu numărul de unități deținut la un fond de pensii (dacă există și dacă a fost pe numele defunctului),
  • extras de cont bancar (în situația în care nu dețineți informații precise cu privire la sumele de bani existente într-un cont bancar pe numele defunctului, dar cunoașteți denumirea instituției bancare la care acesta avea deschis cont, vă rugăm să ne indicați banca pentru a solicita informații),
  • dacă defunctul a deținut părți sociale într-o societate: bilanț / ultima balanță , actele societății (act  constitutiv , statut , CUI),
  • adeverință de rol agricol (se eliberează de către Primăria competentă)
  • proces verbal de identificare a imobilului și certificat că petentul este cunoscut ca proprietar (se eliberează de către Primăria competentă),
  • cartea de identitate a autoturismului, certificatul de înmatriculare și actul de dobândire (factură, contract de vânzare, certificat de moștenitor, etc.),
  • 2 MARTORI (care să fi cunoscut defunctul), ȘTIUTORI DE CARTE, care se vor prezenta la termenul stabilit pentru finalizarea procedurii cu actele de identitate și cu ochelarii la ei – EXCLUS RUDELE (frați, surori, unchi, mătuși, nași, fini, veri, etc.).

În funcție de particularitățile fiecărui caz, pot fi necesare și alte documente suplimentare.

Sună acum

+40 726 123 375

Avem birouri în Mizil și Urlați

    Cere informații